Hoe zorgt u ervoor dat een bezoeker uiteindelijk een klant wordt?

Conversie optimalisatie richt zich op het oplossen van knelpunten die in uw website aanwezig kunnen zijn. Doormiddel van het doormeten van uw website met behulp van bijvoorbeeld Google Analytics of andere systemen komen bepaalde knelpunten aan het licht. Naast dat web statistieken vormen ook gebruiksvriendelijkheid en webdesign een grote rol bij conversie optimalisatie. Door gebruik te maken van deze diverse conversie optimalisatie tools kan het effect van bepaalde acties of bepaalde uitingen op uw website gemeten worden.

Voordelen van conversie optimalisatie:
  • Verbeteren op basis van webstatistieken, dus meetbare resultaten
  • Waarde per bezoeker vergroten, waardoor u meer kunt investeren om deze bezoeker binnen te halen
  • Bezoekersgericht sturen en tot actie verleiden
  • Hogere Return On Investment (ROI);
  • Verhoging van uw omzet via uw webshop.
Testen en experimenteren Door verschillende testen en experimenten komen wij erachter waar eventuele knelpunten zitten. Dit doen we aan de hand van o.a;

  • Heatmaps: We gebruiken hiervoor de tool hotjar waarmee we kunnen zien waar een bezoeker op een pagina klikt aan de hand van “warme” en “koude” kleuren.
  • A/B testen: We tonen twee of meer versies van elementen en/of pagina’s aan de bezoekers. Per versie meten we het de resultaten en komen we zo erachter welke versie het meest effectief is.
  • Conversietrechters: Dit is de reeks stappen die iemand volgt om een uiteindelijke doel te bereiken zoals een bestelling of invullen van een formulier.
  • Cal to action (CTA): Ben duidelijk naar de bezoekers, wat moeten ze doen, wat verwacht u van ze. Een opvallend design van CTA met duidelijke instructies. hierbij van groot belang

Wat is een goede conversieratio?
Deze vraag wordt regelmatig gesteld maar is niet echt te beantwoorden. Dit is namelijk van een heleboel verschillende factoren. Zo speelt het mee welke producten of diensten u verkoopt, wat het doel van jouw webshop is, in welke branche begeef u zich, wie jouw doelgroep is en nog zo zijn er nog veel meer factoren. Wat we wel kunnen zeggen is dat de gemiddelde conversieratio +/- tussen de 2% en 5% ligt.

Waarom conversie optimalisatie via Comlinq?
Wilt u ook een hogere conversieration, meer conversies en meer omzet genereren met uw huidige bezoekers? Conversie optimalisatie hoeft niet zo ingewikkeld te zijn, maar het goed uitvoeren is zeer belangrijk. Door onze jarenlange ervaring met conversie optimalisatie is Commlinq hiervoor de perfecte partner. Onze knappe koppen analyseren graag de knelpunten van uw website, zetten alle professionele tools in en verhogen zo uw conversieratio. Neem contact met ons op en wij maken voor jou een plan op maat!
.

Onze diensten